четвер, 26 лютого 2015 р.


Моделювання ситуації евакуації з класу, школи.

Проведено в 10-А класі

Вчитель: Суховерхова Галина
Анатоліївна.


ПРАКТИЧНА РОБОТА
З ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ

Тема: Моделювання ситуації евакуації з класу, школи.
Мета: навчитися правильно поводитися у ситуації евакуації з класу чи школи, ознайомитися з планом евакуації у школі, навчитися дотримуватися правил евакуації при пожежі в громадському приміщенні.
Обладнання: малюнки, текстові матеріали, таблиці.
ПОДУМАЙ! Життєві ситуації.
1. Степан і Максим міркували, що робити, якщо на комусь загорівся одяг.
- Щоб збити полум'я, треба впасти на землю і покачатися,- сказав Степан.
- А я думаю, - промовив Максим, - слід чим дуж бігти проти вітру.
Чиєю порадою ти скористався б? Чому? Поясни.
2. У квартирі сусідів стався вибух, двері до твоєї квартири завалені, вимкнулося світло, телефон не працює.
Як треба діяти? Вибери правильну відповідь:
а) відключити газ, електрику, перекрити воду, чекати рятувальників, подавати сигнали з вікна, стукати по металевих предметах;
б) спробувати розчистити завал, щоб вийти на схо довий майданчик або у двір;
в)  подавати сигнали, стукати по металевих предме тах, аж поки завалиться будинок.


ЗАВДАННЯ 1. Стан пожежної безпеки.
Проаналізуй за планом (на малюнку) стан пожежної безпеки власного будинку чи квартири за поданим планом. Запам’ятай основні характеристики забезпечення пожежної безпеки людини у приміщенні наведені нижче на малюнку.
ЗАВДАННЯ 2. Порушення правил пожежної безпеки.
На цьому малюнку зображено неіснуючий будинок. Якби він був насправді, то в ньому неодмінно виникла б пожежа, тому що всі його мешканці порушують правила пожежної безпеки. Визнач, які це порушення?
ЗАВДАННЯ 3. Правила поведінки під час пожежі.
Ознайомся із правилами поведінки під час пожежі. Запам’ятай їх, зроби висновок.
ЗАВДАННЯ 4. Правила евакуації.
Перш ніж здійснювати евакуацію необхідно ознайомитися з правилами її проведення. Ознайомся із знаками пожежної безпеки та знайди на малюнку поруч знаки пожежної безпеки, лампи аварійного освітлення і люмінесцентні стрілки, що вказують напрямок руху під час евакуації. Спробуй змоделювати свою евакуацію з вигаданого приміщення (на малюнку) з будь-якого місця.


ЗАВДАННЯ 5. Порядок евакуації.
Перше й головне завдання у випадку пожежі — вивести всіх людей із небезпечної зони. Діяти треба швидко, виконуючи накази тих, хто проводить евакуацію. Найменша затримка може коштувати комусь життя.
Евакуацію учнів у разі виникнення пожежі здійснюють за таким орієнтов ним планом (див. малюнок нижче):
ЗАВДАННЯ 6. План евакуації.
1. Ознайомтеся із типовим планом евакуації із школи. Запам’ятайте основні його позначення.
 2. Роздивіться план евакуації з приміщення вашої школи (запропонований вчителем).
2. Знайдіть на плані місце, де позначено кабінет, в якому ви перебуваєте, інші приміщення, де розташовані виходи зі школи, умовні позначки. Запам’ятайте їх. Знайдіть шлях, за яким буде здійсне но евакуацію з вашого класу. Запам’ятайте його.
ЗАВДАННЯ 7. Попрактикуй!.
1. Потренуйтеся виходити з приміщення школи згідно з планом евакуації. Якщо є можливість, запропонуй вчителю запросити до школи пожежників і проведіть тренування під їхнім керівництвом.
       2. Об'єднайтесь у групи і обстежте кілька громадських приміщень у вашому мікрорайоні (супермаркет, кінотеатр, залізничний вокзал тощо). Ознайомтеся з планом евакуації, зверніть увагу на запасні виходи, знаки, позначки і лампи, які допомагають під час евакуації з приміщення.


ПАМ’ЯТАЙ!!! ГОЛОВНЕ ПРИ ЕВАКУАЦІЇ – НЕ ПАНІКУВАТИ ТА ДОТРИМУВАТИСЬ ІСНУЮЧИХ ПРАВИЛ, ВКАЗІВОК ОСІБ, ЩО ВІДПОВІДАЮТЬ ЗА ЕВАКУАЦІЮ. 
(директора школи, завучів, вчителів, класного керівника)

Немає коментарів:

Дописати коментар